Pe data de 12 ianuarie a fost publicata in Monitorul Oficial HG 12/2023 conform careia pana la data de 28.02.2023 toti comerciantii si producatorii sunt obligati sa se inregistreze in SGR – Sistemul Garantie-Returnare. Hotaratea guvernamentala se aplica inclusiv sectorului HORECA.
Potrivit noilor reglementari cei care trebuie sa se inscrie in baza de date SGR sunt:
- Toti producatori care introduc pe piata nationala produse ambalate (ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal utilizate pentru bauti alcoolice sau non-alcoolice)
- Toti cei care comercializeaza produse incluse in SGR
In vederea transmiterii unei notificari catre adminitratorul SGR aceasta trebuie sa contina:
- Datele de indentificare ale producatorului, impreuna cu o copie a certificatului de inregistrare fiscala
- Datele de contact ale persoanei desemnate din partea producatorului sau a comerciantului in relatia cu administratorul SGR
- Numarul de unitati de ambalaje care fac obiectul SGR in conformitate cu 10 alin. (5) din Legea nr. 249/2015
- Greutatea aferenta de ambalaje exprimata in kg introduce pe piata in anul anterior (defalcate pe tip de material, volum si categorii de produse continute).
Dupa efectuarea procedurii de inscriere comerciantii si producatorii sunt obligati sa ofere clarificari sau informatii suplimentare in maxim 5 zile de la solicitarea acestora.
Producatorii sau comerciantii care vor sa introduca pe piata nationala produse ambulate incluse in Sistemul Garantie-Retur dupa data de 28.02.2023 sunt obligati conform HG 12/2023 sa se inregistreze in SRC cu cel puti, 30 de zile inainte.
Buna ziua,
Farmaciile trebuie sa se înscrie în SGR – 28 feb.?
Avem ambalaje pentru siropuri, mâncare de bebeluși, gel de dus etc.